EK SAYFA – 521-2
باب: الصلاة
إلى الحربة
يوم العيد.
13. Bayram Gününde Kıble Tarafına Dikilen Mızrağa Doğru Namaz
Kılmak
حدثنا
محمد بن بشار
قال: حدثنا
عبد الوهاب
قال: حدثنا
عبيد الله، عن
نافع، عن ابن
عمر:
أن
النبي صلى
الله عليه
وسلم كان تركز
الحربة قدامه،
يوم الفطر
والنحر، ثم
يصلي.
[-972-] Abdullah İbn Ömer'in şöyle dediği nakledilmiştir: "Resul-i
Ekrem Sallallahu Aleyhi ve Sellem Ramazan ve Kurban bayramı namazlarını kıldıracağı
zaman önüne bir mızrak dikilirdi ve o şekilde Nebi Sallallahu Aleyhi ve Sellem
namazı kıldırırdı."
باب: حمل
العنزة أو
الحربة بين
يدي الإمام
يوم العيد.
14. Bayram Gününde İmam'ın Önünde Mızrak Taşınması
حدثنا
إبراهيم بن
المنذر قال:
حدثنا الوليد
قال: حدثنا
أبو عمرو قال:
أخبرني نافع،
عن ابن عمر
قال: كان
النبي صلى
الله عليه
وسلم يغدو إلى
المصلى،
والعنزة بين
يديه تحمل،
وتنصب
بالمصلى بين
يديه، فيصلي
إليها.
[-973-] Abdullah İbn Ömer (r.a.)'den nakledilmiştir: "Resulullah
(Sallallahu aleyhi ve Sellem) musallaya giderdi ve önünden mızraklarla geçenler
olurdu ve musallada iken Nebi (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'in önüne mızrak
dikilirdi. Resul-i Ekrem (Sallallahu aleyhi ve Sellem) de bu mızrağa doğru
namazı kıldırırdı."
AÇIKLAMA: İmam Buhari burada İbn Ömer hadisinin başka
bir varyantını nakletmiştir. Bunu ayrı bir başlık altında ele almasının sebebi
ise buradaki hüküm ile 13. başlıkta belirtilen hükmün birbirinden farklı
olduğunu vurgulamaktır. Çünkü 13. başlıkta geçen rivayet, sütrenîn namaz kılan
kişinin vücudunu tam olarak örtmesinin şart olmadığını göstermektedir. Halbuki
bu rivayet bir kimsenin imamın önünden elinde silah olduğu halde geçmesinin
meşru olduğunu göstermektedir. Ayrıca bu rivayetin daha önce zikredilen bayram
günlerinde silah taşımamakla ilgili rivayetlerle çeliştiğini söylemek mümkün
değildir. Çünkü yerinde de açıklandığı gibi bayram günlerinde silah taşıma
yasağı başkalarına zarar vermekle bağlantılıdır.